Kim Hedås är tonsättare, utbildad i komposition vid Kungliga Musikhögskolan i Stockholm. Hennes musik har spelats av bl a Sveriges Radios Symfoniorkester, Göteborgs Symfoniker, NorrlandsOperans Symfoniorkester, Norrbotten NEO, Uppsala Kammarsolister, Gageego!, Pärlor för svin, KammarensembleN, Kroumata, VOX, DalaSinfoniettan och GöteborgsOperan. Hon arbetar även med elektroakustisk musik och samarbetar gärna med andra konstnärer inom teater, konst och arkitektur.
Under de senaste åren har hennes musik framförts på bl a Berwaldhallen, Konserthuset i Stockholm, Musikaliska, Göteborgs Konserthus, Moderna museet, Kulturhuset, Audiorama, NorrlandsOperan, Acusticum, Dunkers kulturhus, Färgfabriken, Arkitekturbiennalen i Venedig, Kivik Art Centre, Teater Galeasen och Dramaten.
Den 6 september 2013 disputerade Kim Hedås vid Konstnärliga fakulteten, Göteborgs universitet med doktorsavhandlingen Linjer. Musikens rörelser – komposition i förändring, en avhandling som fokuserar på musikens relationer. Hur förhåller sig musik till det som inte är musik? Kim Hedås har arbetat med musikens rörliga, föränderliga förbindelser i en konstnärlig undersökning med musiken kopplad till fem teman: rörelse, identitet, tid, minne och rum. Det egna kompositionsarbetet under doktorandtiden har resulterat i sexton verk som har spelats vid konserter, föreställningar och utställningar.