Program 15-24 mars 2024

Fri entré till alla konserter - med undantag för Sonnets of Darkness and Love

fredag 15 mars

Invigning
Britta Byström, foto Arne Hyckenberg
Britta Byström, foto Arne Hyckenberg
Britta Byström, foto Arne Hyckenberg

Program

  • Välkomsttal av Martin Jonsson Tibblin, ordförande i FST (Föreningen Svenska Tonsättare) och Staffan Becker, konserthuschef i Berwaldhallen.
  • Jörgen Pettersson och Theo Hillborg framför Britta Byströms Later the Same Day för två sopransaxofoner.


Fri entré till samtliga med biljett till konserten med Radiokören kl. 19.00.

Rabatterade biljetter till Radiokörens konsert kan köpas på följande länk:
https://tix.se/sv/berwald/specialoffer/tickets/13426/

Fri entré till samtliga evenemang förutom konserterna i Berwaldhallen.


Berwaldhallen Nedre foajén

Sonnets of Darkness and Love
Sven-David Sandström
Sven-David Sandström, foto Henrik Strindberg
Sven-David Sandström, foto Henrik Strindberg

Program

Sven-David Sandström Sonnets of Darkness and Love, 50 min



Radiokören tillsammans med trombonisten Nils Landgren och chefsdirigent Kaspars Putniņš tolkar Sven-David Sandströms Sonnets of Darkness and Love med texter om kärlek från Höga visan, William Shakespeare, Federico García Lorca och Friedrich Nietzsche.


Berwaldhallen

Rabatterade biljetter

lördag 16 mars

Sonnets of Darkness and Love
Sven-David Sandström
Sven-David Sandström, foto Henrik Strindberg
Sven-David Sandström, foto Henrik Strindberg

Program

Sven-David Sandström Sonnets of Darkness and Love, 50 min



Radiokören tillsammans med trombonisten Nils Landgren och chefsdirigent Kaspars Putniņš tolkar Sven-David Sandströms Sonnets of Darkness and Love med texter om kärlek från Höga visan, William Shakespeare, Federico García Lorca och Friedrich Nietzsche.


Berwaldhallen

Rabatterade biljetter

I samarbete med

söndag 17 mars

In time
Helene Stureborg och Gary Graden – foto Graden: Staffan Engwall
Gary Graden och Helene Stureborg – foto Graden: Staffan Engwall
Gary Graden och Helene Stureborg – foto Graden: Staffan Engwall

Program

  • Agneta Sköld Den levande Maria (2018) – svit i fem satser 
    Let your light come (2019)
  • Paula af Malmborg Ward ur Missa Praesentis Dialectica, 
  • In time, Interiorem ur Projektet, Crooning,  
  • Den äng som höljts uruppförande & Full fathom five

Konsertlängd 1 h 15 minuter fri entré | Insamling till musikverksamheten I samarbete med Svensk musikvår.



Samtida klanger med ekon av kyrklig tradition blir det då musik av Paula af Malmborg Ward och Agneta Sköld står på programmet.


Storkyrkan
Fri entré

KammarensembleN 40 år
Kammarensemblen i Grünewaldsalen 2023, foto Lisa Arfwidson
Kammarensemblen i Grünewaldsalen 2023, foto Lisa Arfwidson
Kammarensemblen i Grünewaldsalen 2023, foto Lisa Arfwidson

KammarensembleN

Peter Fridholm, flöjt
Malin Klingborg, oboe
Magnus Holmander, klarinett
Martin Krafft, fagott
Jörgen Pettersson, saxofon
Tom Poulson, trumpet
Sören Hermansson, horn
Ivo Nilsson, trombon
Niklas Brommare, slagverk
Magdalena Meitzner, slagverk
Anders Kilström, piano
Laura Stephenson, harpa
Jeffrey Lee, violin
Karin Hellqvist, violin
Göran Fröst, viola
Hanna Dahlkvist, cello
Valur Pálsson, kontrabas
Recitatör i Rotorelief: Chrichan Larson
Dirigent: Franck Ollu

Program



I fyrtio år har KammarensembleN varit den samtida musiken trogen. Vid 40-årsjubileet har man bjudit in dirigentens konstnärlige ledare under många år, Franck Ollu, att leda ett program som pekar både bakåt och framåt. På repertoaren står några av ensemblens återkommande klassiker samt en beställd sångcykel som leder oss in i framtiden.


Konserthuset Stockholm Grünewaldsalen

måndag 18 mars

Luftburna landskap
Stockholms Saxofonkvartett, foto  Johannes Bergmark
Stockholms Saxofonkvartett, foto  Johannes Bergmark
Stockholms Saxofonkvartett, foto Johannes Bergmark

Program

Henrik Strindberg Modell 3 (1984/2004), 4 min
fyra sopransaxofoner       

Leilei Tian La caverne des idées (2010), 10 min
saxofonkvartett 

David Riebe Kostymen sys i det tysta (2022), 10 min
saxofonkvartett

Diana Rotaru Fly in Amber (2010), 13 min

Karin Rehnqvist …and so the day ends (1994/2024), 6 min
altsaxofon, två tenorsaxofoner, barytonsaxofon  
 



När Stockholms Saxofonkvartett bjuder in till konsert i Tyska kyrkan står fem verk som skrivits direkt för ensemblen på repertoaren. Musik av Karin Rehnqvist, Henrik Strindberg, Leilei Tian, David Riebe och Diana Rotaru. 


Tyska kyrkan
Fri entré

Dror Feiler och Hans-Ola Ericsson in Concert
Dror Feiler och Hans-Ola Ericsson
Dror Feiler och Hans-Ola Ericsson
Dror Feiler och Hans-Ola Ericsson

Dror Feiler och Hans-Ola Ericsson har samarbetat till och från under många år. Dels har Hans-Ola framfört en stor del av Drors orgelverk, dels har Dror regisserat en kyrkoopera av Hans-Ola och tillsammans har de satt upp Bachs Matteuspassion. Dessutom har de vid åtskilliga festivaler uppträtt som musiker tillsammans. I Tyska kyrkan möter vi dem som både tonsättare och musiker i en unik konsert som firar närvaron.


Tyska kyrkan
Fri entré

tisdag 19 mars

Hållsten/Alfvén/Bromander
Mattias Hållsten
Mattias Hållsten,  fotograf Anna Drvnik
Mattias Hållsten, fotograf Anna Drvnik

Program

Hållsten/Alfvén/Bromander (2024), 15 min
shō, röst, kontrabas

Mattias Hållsten Solo #2 (2023), 15 min
shō och elektronik
 



Den unge tonsättaren Mattias Hållstens musik utforskar gränslandet mellan akustiskt och elektroniskt ljud, där olika syntestekniker och instrumentationer kombinerat med fokus på precis intonation ger lyssnaren en diffus upplevelse av klangkropp(ar).

Hållsten studerar sedan 2022 munorgeln shō för den japanska musikern Ishikawa Ko och på Aliasteatern kommer han bland annat att framföra ett egenkomponerat stycke för shō och elektronik.

Under 2023 initierade Hållsten Stockholm JI Ensemble med tio Stockholms- och Göteborgsbaserade musiker som alla har olika bakgrunder och relation till intonation. I ensemblen, som framtäder även i mindre sammansättningar med olika kombinationer av musiker och instrument, undersöks hur intonationsmässiga idéer kan uttryckas med olika instrumentationer och spelstilar. Projektdeltagarna har alla olika erfarenheter av och relation till JI, och besitter tillsammans en bredd av olika sorters praktisk, teoretisk och intuitiv kunskap.


Aliasteatern
Fri entré

Om jag hade röst
Getögon
Getögon
Getögon, från vänster: Anton Svanberg, Anton Alfvén, Ciarán Hayes, Chris Moriarty och Holly Chilton

Getögon

Chris Moriarty, klarinetter
Ciarán Hayes, fagott
Frieda Mossop, violin
Vilhelm Bromander, kontrabas
Anton Alfvén, slagverk/diverse

Program

Karin Rehnqvist Sji olwatt (1989), 4 min
soloröst, fem röster och slagverk

Marie Samuelsson Vaggvisa ur Jorun orm i öga (2013), 5 min
vokalsextett

Ciarán Hayes Paraphrase (2022), 8 min
fagottsolo

Kent Olofsson Förbannad. Tid (2024), 9 min
vokalsextett

Chris Moriarty G'wan GET! (2024), uruppförande, 7 min
klarinett, fagott, violin, kontrabas, slagverk

Thomas Jennefelt Två sånger om vinter:
    Sleep now (2018, 2024), 4 min
    En vinternatt (2012, 2024), 7 min
vokalsextett

Vilhelm Bromander Viska i mitt öra (2022), 3 min
saxofon, basklarinett, fagott, violin, kontrabas

Anton Alfvén Förspel till Om (2024), uruppförande, 8 min
Fem röster, oboe, basklarinett, fagott, tuba, slagverk



Då konstmusikgruppen Ensemble Getögon och Vokalharmonin för första gången tar plats på samma scen ges plats åt verk av både den nya generationens tonsättare och etablerade tonsättarprofiler. Konserten på Aliasteatern uppmanar till uppmärksamt lyssnande och ett fördjupat förhållande till både musiken och resten av tillvaron.


Aliasteatern
Fri entré

onsdag 20 mars

The Aleatoric Chamber Ensemble
Aleatoric Ensemble
The Aleatoric Chamber Ensemble
The Aleatoric Chamber Ensemble

Program

  • Lars Bröndum Sentient Entities, 12 min
  • Per Gärdin Eleventh Hour, 13 min 
  • My Eklund, Lars Bröndum, Daniel Borgegård Älgå, Per Gärdin Alea iacta est, 15 min
  • Lars Bröndum Aleatoric Anthem for Tunisia, 8 min


Ordet aleatorik kommer från det latinska ordet alea, som betyder tärning. I aleatorisk musik har musikerna som framför stycket möjlighet att improvisera inom en av tonsättaren fastställd ram.


Aliasteatern
Fri entré

Magneter och motrörelser
Zöllner-Roche Duo
Zöllner-Roche Duo
Eva Zöllner och Heather Roche

Program

  • Julie Zhu nadir aux pommes (2021), svensk premiär, 9 min
    klarinett, accordion och video
  • Martin Rane Bauck sondern die sterne, die sterne der erde (2024), svensk premiär, 8 min
    klarinett, accordion (med stöd av Arts Council Norge)
  • Jonatan Sersam passing lodestones (2020), 6 min
    klarinett, accordion
  • Lina Järnegard In Wind, Water and Waiting (2020), 8 min
    klarinett, accordion
  • Johan Svensson double dubbing (firefly song) (2021), 12 min
    klarinett, accordion och 16 piezo buzzers
     


Klarinettisten Heather Roche och accordionisten Eva Zöllner är två av den nutida konstmusikens mest mångsidiga och anpassningsbara röster, kända för sitt utforskande av experimentella framförandeformer och utökade tekniker. På Aliasteatern bjuder de på ett program där vi kan höra vindens klagan, genomträngande högtalarpip och det stilla ljudet av en guldfisk i en skål.


Aliasteatern
Fri entré

torsdag 21 mars

Möt Jonatan Sersam, årets mottagare av Järnåkerstipendiet!
Jonatan Sersam, foto Blanca Bravo Moriñigo
Jonatan Sersam, foto Blanca Bravo Moriñigo
Jonatan Sersam, foto Blanca Bravo Moriñigo

Program

Kl. 10.30-11.00  Drop-in
Kl. 11.00-12.30  Samtal med Jonatan Sersam och Alexandra Büchel
Kl. 12.30-14.00  Lunch, kaffe och mingel



Jonatan Sersam, född 1986 i Lövestad, bor och verkar i Malmö. Under festivalen Svensk Musikvår är han aktuell med två verk: passing lodestones 20/3 kl. 20.00 på Aliasteatern och prisbelönade presencia de Sombra 24/3 kl. 13.00 på Musikaliska. Jonatan kommer att berätta om arbetet med röst, text och instrument i presencia de Sombra (2022) för sopran, cello och viola da gamba och Beyond Lust för video, stråktrio och berättare. Alexandra Büchel, sopran på konserten den 24/3 kommer att reflektera ur ett sångarperspektiv.


Havanna, plan 14, Stim-huset, Hornsgatan 103, Stockholm
Föranmälan till: kansli@fst.se

Om jag inte hade varit vaken
Gustaf Sjökvists Kammarkör och dirigent Florian Benfer. Foto: Hampus Andersson
Gustaf Sjökvists Kammarkör och dirigent Florian Benfer. Foto: Hampus Andersson

Program

  • Georg Riedel Agnus dei, ur Missa increduli (2000), 3 min
  • Gustav Lindsten Moonstone (2023), 7 min
    eletroakustisk improvisation
  • Victoria Borisova-Ollas Adoration of the Magi in the Snow (2000), 11 min
    en polyfonisk fantasi för orgel
  • Gustav Lindsten Gestalt (2023), 4 min
    elektroakustisk improvisation
  • Sven-David Sandström 
    Kom till mig, ur Musik för kyrkoåret (2010), 3 min
    Had I not been awake, ur Human Chain (text Seamus Heaney) (2011), 3 min
  • Gustav Lindsten Missa nova för blandad kör och elektronik (2023), 20 min
    1 Kyrie
    2 Gloria
    3 Credo
    4 Agnus Dei


Gustav Sjökvists Kammarkör och elektronmusikern/tonsättaren Gustav Lindsten fyller Ersta kyrka med samtida körmusik som på olika sätt berör det religiösa och andliga. Konserten inleds med en hyllning till nyligen bortgångne kompositören Georg Riedel genom hans egen Agnus Dei från Missa increduli.


Ersta Kyrka
Fri entré

fredag 22 mars

Lunchkonsert på KMH: Porträtt Henrik Strindberg
Henrik Strindberg - foto Hampus Andersson
Henrik Strindberg - foto Hampus Andersson
Henrik Strindberg - foto Hampus Andersson

Studenter vid KMH

No. 4:
Saara Kangas, violin

Senja Ali-Mattila, viola

Annika Valkeajoki violoncell
Herdis-Augusta Linnet, piano

Cheap Thrills:

Tiitta Moilanen, altflöjt
Patricia Träff, basklarinett
Alexandru Munteanu, slagverk
Malin Axelsson, piano

Sonanza

Anna Lindal, violin
Josef Cabrales Alin, violin
Elsbeth Bergh, viola
Chrichan Larsson, cello
Mikael Karlsson, kontrabas
Claes Wahlroth, flöjt
Mats Wallin, klarinett
Mats Widlund, piano
Joakim Anterot, slagverk

Program

  • One pen and One book (2013), 15 min
    fl, kl, vibra, piano, 2 violiner, viola, cello, kontrabas
  • No. 4 (2018), 5 min
    Pianokvartett,  KMH-studenter 
  • Music for Clarinet d’Amore and Strings 3:e satsen (2018), 4 min
    version för A-klarinett, 2 violiner, viola, violoncell, kontrabas
    solist: Mats Wallin
  • Femte strängen (2009), 9 min
    soloviolin: Anna Lindal
  • Näcken epilog (1994, reviderad 2014),  5 min
    klarinett, vibrafon, violin, kontrabas, piano
  • Cheap Thrills (1993), 9 min
    altflöjt, basklarinett, slagverk, piano och dator (Pd-patch)
    LMH-studenter, flöjtsolo: Tiitta Moilanen
  • Tidslinje (2008), 9 min 
    flöjt, klarinett, vibrafon, piano, 2 violiner, viola, violoncell, kontrabas

Alla kompositioner av Henrik Strindberg



Den evigt unge Henrik Strindberg fyller 70 år. Han är Svensk Musikvårs tonsättarprofil 2024 och Sonanza hyllar honom med en porträttkonsert med verk komponerade under dynamiska skeden i hans karriär.

Direkt efter lunchkonserten hålls ett samtal om musiken där Henrik Strindberg och Jan Risberg medverkar med Anna Hedelius som moderator – välkomna att stanna och lyssna!


Kungl. Musikhögskolan Kungasalen
Fri entré men biljetter måste bokas.
Boka biljett

I samarbete med
Tonsättarsamtal
Henrik Strindberg - foto Hampus Andersson
Henrik Strindberg - foto Hampus Andersson
Henrik Strindberg - foto Hampus Andersson

Sedan barn-och ungdomsåren i Kommunala Musikskolan i Kalmar har Henrik Strindberg verkat över sex decennier i musikens tjänst. Redan som tonåring i proggbandet Ragnarök, grundat 1972, strävade han och bandkompisarna efter att hitta eget sound. Samma drivkraft präglar Strindberg som konstmusiktonsättare.
– Mitt mål är att försöka skapa något som man inte har hört förut.
I samtal med Sonanzas konstnärlige ledare Jan Risberg och kulturjournalist Anna Hedelius tar Henrik Strindberg med oss på en resa i sitt musikaliska universum – ett universum av spektrummusik, övertonsserier och flageolettarpeggion.


Kungl. Musikhögskolan Kungasalen
Fri entré

I samarbete med
Elektroakustisk eftermiddag
Electronica på KMH
Electronica på KMH

Program

14.00 och 16.00

14.00 och 16.00
Hara Alonso och Concepción Huerta Memoria (2024) 5’52’’

14.06 och 16.06
Leo Bodén sua/neas (2023) 5’04’’

14.12 och 16.12
Niklas Dahlqvist Sickla Kanalväg 30 (2024) 3’39’’

14.16 och 16.16
Ludvig Elblaus Line Loop Structure (Folded) (2024) 9’43’’

14.26 och 16.26
Simon Hansson Tela II (2024) 10’

14.37 och 16.37
Kim Hedås Lein (2019) 10’

 

15.00 och 17.00

15.00 och 17.00
Roya Naini North Bend (2023) 1’30’’ + All Too Much (2023) 2’00’’

15.05 och 17.05
Jon Nensén Electrical Studies no 8.1 (2024) 4’24’’

15.10 och 17.10
Louisa Palmi Danielsson Is it for the Government?  (2024) 4’03’’

15.15 och 17.15
Erik Peters Skyltar och pilar (2021) 5’13’’

15.21 och 17.21
Mattias Petersson Three Modes of Existence (2023) 10’

15.32 och 17.32
Mattias Sköld: Values of sound #1 (2021) 5’14’’

 15.38 och 17.38
Assar Tallinger Soft Power / Hazardous Lounge II (2023) 9’56’’



Öppen dörr – välkommen att komma in och lyssna kort eller länge!

https://www.kmh.se/konserter---evenemang/alla/elektroakustisk-eftermiddag.html


Kungl. Musikhögskolan Lilla salen
Fri entré, ingen biljett behövs.

I samarbete med
Kvällskonsert på KMH, Svensk Musikvår 2024
Ylva Skog
Ylva Skog
Ylva Skog

Program

Fredrik Hedelin Valv (2022) 6’
Sara Hammarström, flöjt, Robert Ek, klarinett och Fredrik Hedelin, orgel

Torbjörn Lundquist Pastorale (1965) 4’
Daga Fagius, accordeon

Niklas Breman Våldsamt lugn (2014), till K S-H, 9’
Katarina Ström-Harg, piano

Karin Rehnqvist Psalm ur natten (2006) 5’
Sofie Desirée Maritvold, altsaxofon

Tove Kättström Map of lost sisters (2023) 12’
Senja Ali-Mattila, viola, Therése Magnusson, viola, Tatiana Nikolopoulou, piano och
Garance Enjalbert, slagverk

paus

Ylva Skog Baudelaire sånger (2003) 13’
    I O Vaggerska
    II När mörkret omsider stiger
    III Till konstfullt uttänkt list
    IV Låt oron fly
Tora Daugstad Wik, sopran och Hanna-Kerttu Sarsila, gitarr

Britta Byström Day Dream (2013) 7’
Joseph Griffin, viola

Zacharias Ehnvall Reassemblance (2024) 10’ – uruppförande
Alexandru Munteanu, slagverk och Zacharias Ehnvall, orgel



Kungliga Musikhögskolan deltar i festivalen Svensk Musikvår
fredagen den 22 mars 2024


Kungl. Musikhögskolan Nathan Milsteinsalen
Fri entré men biljett måste förbokas
Boka biljett

I samarbete med

lördag 23 mars

Knockad av klanger
Notbild Shack av Maurizio Pisati
Notbild Shack av Maurizio Pisati
Ur Shack av Maurizio Pisati för trombon och slagverk

Ensemble Son

Magnus Andersson, gitarr
Jonny Axelsson, slagverk
Ivo Nilsson, trombon
Jörgen Pettersson, saxofon

Program

  • Henrik Strindberg Rapidité (2008), 6 min
    tenorsaxofon, trombon
  • Maurizio Pisati SHACK (2001), 8 min
    tenortrombon, slagverk
  • Leilei Tian Melting (1998), 9 min
    gitarr, vibrafon
  • Ivo Nilsson Sotto Vuoto (2003), 9 min
    tenorsaxofon, trombon
  • Jörg Widmann Duell (1998), 8 min
    elgitarr, trombon


Boxning bygger, liksom musik, på tempo, uppmärksamhet, tajming och känsla. Så varför inte anordna en konsert i boxningsringen? Den tanken slog Stig-Göran ”Stigge” Flemström, ordförande i Narva boxningsklubb, samt medlemmarna i Ensemble Son när det gick upp för dem vilken fantastisk konsertlokal klubben är. Under Knockad av klanger möts två musiker åt gången – i olika kombinationer – i boxningsringen och går varsin rond i ett varierat program med svensk och internationell musik. 


Narva Boxningsklubb
Fri entré

Katter och vindars klagan
Arméns musikkår, foto: Christian Ekstedt/Försvarsmakten
Arméns musikkår, foto: Christian Ekstedt/Försvarsmakten
Arméns musikkår, foto: Christian Ekstedt/Försvarsmakten

Arméns musikkår

Saxofonkvartetten:
Per Friman, saxofon
Sebastian Fjellheim, saxofon
Jesper Eriksson, saxofon
Filip Källner, saxofon

Blåskvintetten:
Malin Gustavsson, flöjt
Elin Larsen, oboe
Kristian Möller, klarinett
Bodil Kindlund, fagott
Jonas Lindström, horn

Program

Dror Feiler Ki (1998), 3 min
saxofonkvartett

Sven-David Sandström Wind Pieces (1996), 15 min 
blåskvintett

Marie Samuelsson Katt: Nio Liv (1989), 7 min 
blåskvintett

Maria Lithell Flyg Lament and tear (2020), 12 min
blåskvintett

Paula af Malmborg Ward Yakuzi (1993), 7 min
saxofonkvartett



Arméns musikkår är den största av Försvarsmaktens tre professionella orkestrar med 53 heltidsanställda musiker. När de blåser upp i Marabouparken står Sven-David Sandströms svängiga blåskvintett Wind Pieces på repertoaren. Dessutom tre energiska blåsarverk av Marie Samuelsson, Paula af Malmborg Ward och Maria Lithell Flyg samt en begrundande saxofonkvartett av Dror Feiler.


Marabouparken
Fri entré

söndag 24 mars

Stämmor och skuggspel
Liparella
Liparella
Lipparella: Peter Söderberg, Anna Lindal, Louise Agnani och Kerstin Frödin (Kerstin medverkar ej i Svensk Musikvår 2024). Foto: Simon Söderberg

Program

Edu Haubensak Mycel (2023), uruppförande, 10 min
Teorb med skordatura

Chrichan Larson Pair (2002), 12 min
Violin, violoncell

Peter Ablinger Ohne Titel 1-10 (2005), 5 min

Ylva Fred Tre parenteser:
kvittot i påsen – cigaretten efteråt – du är besviken (2016), 5 min
luta, viola da gamba

Utdelande av Svenska Saltöstiftelsens Järnåkerstipendium 2023
Pristagare: Jonatan Sersam för stycket presencia de Sombra

Jonatan Sersam presencia de Sombra (2022), 15 min
Sopran, violoncell, viola da gamba



Lipparella samarbetar under Svensk Musikvårs finaldag med sopranen Alexandra Büchel och cellisten Åsa Åkerberg i en konsert som bland annat bjuder på uruppförandet av Edu Haubensaks Mycel samt svensk premiär för Jonatan Sersams Järnåkerprisbelönade stycke presencia de Sombra.


Musikaliska
Fri entré

ensemble neo
ensembleneo, fototograf Marie Lundgren
ensembleneo, fototograf Marie Lundgren
ensemble neo, fototograf Marie Lundgren

ensemble neo

Fredrik Burstedt, dirigent
Sara Hammarstöm, flöjter
Robert Ek, klarinetter
Mårten Landström, piano
Daniel Saur, slagverk
Brusk Zanganeh, violin
Damon Taheri, viola
Nick Shugaev, cello

Program

  • Jenny Hettne  As they flutter about (2023), 10 min
    baskl + elektronik
  • Kim Hedås Under luften (2002), 12 min
    altfl, baskl, vla, vlc
  • Djuro Zivkovic Citadel of Love (2019/20), 35 min
    fl, kl, pi, slv, vln, vla, vlc


År 2023 firade ensemble neo 17 år i frontlinjen för nutida kammarmusik. Den internationellt hyllade ensemblen har sedan starten strävat efter att vara en distinkt röst på den svenska nutida musikscenen.


Musikaliska
Fri entré